Sawadee.reismee.nl

De Suri Spreekt! Incl link naar foto's :P

Hello my earthly minions,

Ook namens mij welkom op het blog van 1 Suri (ondergetekende), 2 indootjes, 1 fly white guy en Thirza (na discussie over ‘Nedernaamse' wat perfect passend is maar de dame zelf onacceptabel vond, zonder zelf een betere suggestie aan te dragen ofc -> 'halfbloedje' wat moet ik daarmee? ;)) in Thailand, met backpacks. Ik zeg bewust niet 'al backpackend', want die backpacks proberen we altijd zo snel mogelijk kwijt te raken. Voor het keiharde lijden en afzien moet ik waarschijnlijk een keer met onze die-hard-Wouter mee (thx for borrowing the pack Wout, it is great!) ;)

Zoooo, bij deze dus even een update van de enige echte tropenpersoon uit de groep, yours truly natuurlijk. Inmiddels zijn we beland op onze derde dag in Thailand, en tot nu toe heb ik besloten dat dit een geweldig land is. Alles hier draait om eten en dat eten is gewoonweg fantastisch. Wat kun je als ras-Surinamer nog meer willen dan he? Oh ja, for the record: de natuur is mooi, de Thai zijn aardig, en de groep is ook okay natuurlijk (yadie, yada). Dat helpt allemaal een piepklein beetje bij het sfeergevoel ofcourse.. :P

Na gezellig op de avond voor vertrek om een uurtje of 22:00u mijn laptopje van een SSD te hebben voorzien en opnieuw te hebben geinstalleerd, filmpjes te hebben uitgezocht, 15GBmuziek te hebben uitgezocht etcwas ik er na een middernachtelijke inpaksessie helemaal klaar voor tegen 09:30u. Waar een blikje Red Bull en een lekker muziekje allemaal niet goed voor zijn he! Zeeeeer ruim op tijd voor het vliegtuig i.i.g (zelfs voor kieskeurigheid bij inchecken, uytgebreeeeeideten bij de Mac, tussentijds nog van Mac wisselen, shoppen etc etc), want stress van groepsgenoten etc etc :P

De reis met China Southern Airlines was.. interessant. Tijdens de film wordt je ongeveer om de 10 minuten onderbroken door de een of andere mededeling. Zo'n beetje bij elke trilling die het vliegtuig maakt. Die mededeling begint heel langdradig in het Chinees.. om daarna te vervolgen in heel langdradig Chinees.. of: wacht even.. na een keer of 3 kwamen we er achter dat dat 2e deel van de mededeling eigenlijk Engels moest voorstellen. Onverstaanbaar Engels. Aziatisch Engrish is er General Civilized English bij ;)
Ik kan me nog herinneren dat Wouter vertelde dat hij in China door een Chinees gestalkt werd die zijn Engelse uitspraak wilde oefenen... nou geloof me... dat is noodzakelijk. Als een Chinees je ooit dat verzoek doet, doe hem maar toch vooral ook de rest van de wereld een big favor: Help him!!

Anyway, direct na aankomst (ja het was zeer zonnig en behoorlijkheet) de omgeving van het Hostel verkennen. Over Hostel gesproken, dat was een heel schattig hosteltje vlak bij Khao San Road. Iets minder schattig was dat ze een 6e persoon - ene Loyd - bij ons in de kamer geboekt hadden. Dat bleek een alleenreizende Afro-Amerikaanse Londonaar, met een voorliefde voor laat in de kamer komen en snurken. Wakker was ie wel okay, alleen hebben we hem niet vaak wakker meegemaakt. Helaas voor onze trommelvliezen.
Uiteraard meteen voor de lunch een heerlijke Thaise maaltijd in een liev restaurantje, daarna kort slaapje, en vervolgens Khao San Road. Direct een massage meegepakt, zaaaalig. Over massage gesproken: ik zei elke dag massage. Ik bedoelde dus: elke dag massage. Ofwel, ik herhaal: elke dag massage, al 3 dagen lang voor 5 euri's per uur:D

Dag2: De bankok-biking-tour...weekend edition! (http://www.bankokbiking.com/) Uiteraard waren we maarliefst 15 minuten te vroeg - en uiteraard waren de andere Nederlanders er zelfs nog eerder. Dat allemaal ten koste van mijn ontbijt.. toch nog lijden en afzien.. ;)
Na een erg leuk fietstripje door Bankoken een eiland in de buurt van Bankok (details: zie de foto's) lekker Chinatown gepakt... en weer heerlijk gegeten.
Over dat fietstochtje: op het eiland hebben ze een soort 'snelweg' voor fietsers, bromfietsers en voetgangers. Het is maar 1-1,5m breed, compleet met afslagen, T-kruizingen, kruispunten, afritten.. en nog interessanter: een riool/sloot aan weerskanten, waar het +/- 2m boven ‘zweeft'; extra leuk als je ff niet oplet;)
We hebben daar per fietstaxi ook de lokale markt bezocht. 75% van dat marktje is.. eten.. waarvan +/- 50% klaargemaakte ready to eat hapjes! Helemaal in mijn element daar dus :P

Anyway, we zitten nu in Kanchanaburi en gaan de komende 3 dagen allemaal leuke dingen doen: Errawa watervallen, Floating Market en dan vanuit Ayyathuya op de nachttrein naar Chiang Mai.

Gezien ik nu alweer ruim een A4 heb getikt, dat op werk begint te lijken, en ik een reputatie als luie Surinamert laag te houden heb ga ik u weer spreken tot een volgende update mijn geliefde minions.

Begeleidende foto's @ http://picasaweb.google.nl/andygeerlings
240 stuks al, uiteraard niet voorzien van alle benodigde approvals van de gefotografeerde onderwerpen **hoest*Chanty*kuchkuch**, maar hey, ik moet toch wat om me ongeliefd te maken ;) Allemaal zelfs ook al bewerkt en voorzien van commentaar (= blog 2). En ook dat begint op werk te lijken, dus..

Gegroet! ;)
Uw Ndrw.

Dag 2

Vanmorgen vroeg op om ons klaar te maken voor de fietstocht. Even douchen en een taxi zien te regelen. Aangekomen boeker er nog 4 Nederlanders mee te fietsen, zij waren wel chill. De fietstocht was echt super leuk. Door kleine smalle straatjes waar je stuur net doorpast. We werden wel goed verzorgd, kregen regelmatig flessen water, hebben een heerlijk diner gehad, maar het was super heet, eigenlijk te heet om 7 uur lang te fietsen. Ondertussen 2 boottochten gedaan en een super leuk marktje bezocht. Op het marktje verkochten ze bijna alleen maar eten. We hebben vanalles geprobeerd. Fruitsoorten, boontje gemalen en verpakt in.figuurtjes, rijst met aardbei en ananas smaak, kleine groene poffertjes en nog veel meer. Ook werden we gefietst door een riksja (?). Dat is een karretje gefietst door een kleine Thai. Er hadden al medelijden voor diegene die Martin moest fietsen, hij paste er ook maar net in. Ik, michelle, had weer een rare gast. Hij was helemaal achter, ik dacht eerst van hij komt niet vooruit door mij, maar hij zat alleen maar te praten in gebrekkig Engels en Nederlands. Ik kreeg zijn telefoon in mn handen gedrukt en moest fotos van hem bekijken. Daarna vroeg hij of er in Amsterdam net zulke mooie mannen als hem waren.... En op de terugreis wilde ik eigenlijk bij iemand anders in karretje,maar hij kwam en zei : You LEKKERDING, come by me.... Hahahahaha en Martin zat gewoon erachter. Hij zat weer hele tijd te.praten en fietste weer meters achteraan... Toen zei ik dat hij naar Chantal moest... Nou meteen begon hij keihard te fietsen om tegen Chantal lekkerding te zeggen...echt te grappig.. Daarnaast wilde iedereen met Martin op de foto en riepen zelfs mannen naar Martin: handsome man. Alle meiden wilden op de markt met hem op de foto. We werden besproeit met water op de markt door een monnik...weet niet of het nu iets boeddhistisch is of gewoon verkoeling, maar het was wel lekker...dus zei ik : nog 1 keer...ik had het zo warm...dus hij nog een keer... Loop ik twee meter verder krijg ik een.halve emmer over me heen door een oud gerimpelde monnik. Hij denkt blijkbaar van...jij wil water, dan zal je het krijgen ook. In hotel aangekomen lekker gedouched en op to Chinatown met tuktuk. Daar heerlijk gegeten en natuurlijk weer een uur massage gehad. Iedereen is nu wel moe, dus zitten beetje te hangen in hotel. Tassen zijn klaar, morgen vroeg richting Kanchanaburi

Aankomst Bangkok

Zo, daar zijn we dan...na een verschrikkelijke lange vlucht. Bij Schiphol door de douane, uitgezwaaid door ons afscheidcomite en de reis begon. Natuurlijk eerst nog even bij de mac ontbijten. En mn bodyscan was niet goed. Dus ik vroeg hoe kan dan, ondertussen werd ik over betast voor controle. Zegt die.douane dat dat komt omdat ik.bij mn bh.een knoopje hebt, dat zorgt voor een verdikking. En ik weer met mn mond zeg: oh, volgens mij heb ik meer verdikkingen..zegt de hondenbrigade die ons ook moest controleren: nou gelukkig heeft hij, de hond, gegeten.....but, het Vliegtuig was goed verzorgd. Na zo een lange zit ben je het wel zat, maar ieder eigen beeldscherm met allerlei functies en op zich goed eten. De stewards en stewardessen konden geen Engels: 'do you want meaf?'... Dus ik dacht beef of meat...en de andere optie was fish...dus doe maar 'meaf'. Daarnaast handige tip van Thirza gehad: ga altijd met je schoenen naar de toilet. En ik, Michelle, eigenwijs op sokken. Keurig staand geplast en ook in de pot en draai me op om handen te wassen en sta in plas ' water'. Ik vertrouwde het niet dus ik ruiken aan mn voeten en dat was zeker geen water...sokken weggegooid. In China aangekomen nog 2 uur wachten en vervolgens weer 2 uur vliegen. In tegenstelling tot China waar het koud was en regende is het in Bangkok bloed heet, 34 graden. Gelijk taxi genomen naar hotel. We hadden 6 persoonskamer geboekt, tenminste dat dachten we, totdat Loyd in onze kamer zat. Er was een miscommunicatie en hebben maar 5 bedden geboekt en de 6e dachten we geboekt te hebben. Maar ja, gelukkig hebben we lockers en het is ontzettend schoon en.netjes. Gelijk omgeving verkend, tja, leuk, maar te warm en we waren moe. Na wat gegeten te hebben lekker terug naar hotel en dutje gedaan. Na lekker dutten op naar Kho San Road, een bekende straat in Bangkok. Natuurlijk heerlijk.gegeten bij de kraampjes, verse sappen en en fruit. En niet te vergeten een heerlijke massage. Eten voor mij en Martin samen nog geen 3 euro en.zitten bom vol. Half uur full body olie massage 3,75 euro en Martin had hoofd nek massage. Al met al genoten. En gelukkig voor dat vrouwtje had ik.gedouched, want na die lange reis en warmte had ik.mn eigen olie gecreëerd. Nu komt Thirza haar stukje Yes hier zijn we dan !! Bangkok!! Wat een vlucht zeg hahahhaha moest wel lachen om het film aanbod ! HA Ik had 90 % al gezien Ahahaha En tijdens de vlucht heb ik samen met chantal zo gelachen om die stewards want ik wilde net als chantal een kip maaltijd maar ik kreeg geen kip dus ik wil een andere maaltijd maar omdat hun geen Engels kunnen ging mijn Engels naar Thai Engels hahahah : kan I pleas have a ander uuuH meal? Zegt die steward : im sure that this is chicken ! Ik: No this is not chicken ... Stuward: owe oké you wait i go ! Ik: uuuhh but my food?! Chantal ging al stuk ahhaha maja ik niet want ik had honger hahah maar uiteindelijk heb ik ook mijn kip maaltijd kunnen eten hahahah Yeahhh Ps. Wat ik leuk vind van Bangkok zijn al die gekleurde taxi's die als.gekken rijden ! Het weer is hier prachtig bloed heet!!

Nog 4 nachten slapen

Nog 4 nachten slapen en dan is het zover. De reisnaar Thailand zal dan beginnen. Vrijdag 2 maart vertrekken we om 12.30 uur vanaf Schiphol en komen zaterdag 2 maart aan om 6.45 uur plaatselijke tijdin Guangzhou in China. Van daar vertrekken we om 9.00 uur en komen we om 10.50 uur aan in Bangkok.

Voor de meesten zal dit hun eerste keer zijn in Thailand of zelfs eerste keer backpacken. Tassen, klamboe, deet, slaaplaken, norit... het is allemaal ingekocht.

Sommigen van ons ---> lees Chantal en Thirza ---> hebben sinds de vliegticket boeking hun backpack al klaar (ok, Thirza iets later). Michelle wilde gisteren haar backpack inpakken en kwam erachter dat haar backpack onder gepist is door één van die lieve katten van Martin. Dus de tas is ondergespoten met interieurspray van Rituals en staat te luchten op het balkon. Misschien dan maar net als Thirza van die geurzakjes van Robijn kopen :D...

Onze Martin is donderdag hele dag vrij, dus die heeft alle tijd om zijn tas die dag in te pakken.

En Andy, tja, waar zal ik beginnen... Laptop, beamer, het gaat allemaal mee en tas inpakken.....dat zal op de dag zelf gedaan worden---> uurtje voor vertrek, maar WIJ MAKEN ONS NIET MEER DRUK, WIJ HEBBEN EEN TUKTUK TE HALEN...

De eerste 2 nachten zijn al geboekt zie: www.nirasbankoc.com

Iedereen heeft er in ieder geval super veel zin in!!