Sawadee.reismee.nl

Zon, zee en strand in Phuket

Woensdag 14 maart: Phuket!

Vannacht om 2 uur aangekomen in ons hotel in Phuket: RomePlace.. Heeft totaal niets te maken met het oude Rome van weleer, maar is zeker prima te doen. Ruime kamers en de heerlijke luxe van airco en een goede nachtrust.

Vanochtend zijn we eerst naar Patong Beach gegaan om de zonaanbidder in ons tegemoet te komen. Dat is rijkelijk gelukt! De watertemperatuur van ruim 30 graden en het zonnetje dat Kentucky Fried Chickies van ons heeft gemaakt was een verademing. Eind van de middag hebben we een tuktuk naar Kata Beach genomen. Kata is iets luxer met mooie resorts met eigen stranden en prachtig groen. Het was wel lollig dat onze tuktuk amper de bergen op kwam en er al gauw een flinke file achter ons ontstond. We hebben prima gegeten bij een..... pizzeria. Serieus: als ik ergens ooit een goeie pizza heb verslonden, dan was het wel hier. Die Thai weten prima om te gaan met steenovens! Tevens hebben we in Kata onze boottickets naar Koh Phi Phi voor morgen geboekt en ja hoor: ook deze keer lukte het weer om de prijs met een paar honderd bath naar beneden te krijgen.

Na een nodige douche die het zand uit m'n bipsnaad spoelde zijn we beneden in de lounge van het hotel even ons verblijf voor morgen gaan checken en wat blijkt: alles zit zo goed als vol.. We gaan morgen dus voor het eerst redelijk op de bonnefooi van verblijf en locatie wisselen.

Hier in het zuiden is alles wel een fractie duurder, maar het uitzicht maakt een hoop goed! Witte stranden, bergen die uit het water oprijzen, bikini's.. Ik bedoel ehm blauwe zee.. Dus ja..

Morgen worden we om 10.00 (4.00 bij jullie) opgehaald en 11.00 kiezen we het ruime sop. Na Koh Phi Phi is het plan dat we via Krabi aan de kust naar Koh Tao, eventueel Koh Pha-Ngan en uiteindelijk Koh Samui trekken. Het hele plan zou nog kunnen veranderen, maar dit lijkt ons allen het beste..

Lieflijke mensen, volgers, fans en gezegende ouders; ik groet u vanuit het paradijs!

Martin en consorten (of hoe je dat ook schrijft, ik heb geen woordenboek bij me dus..)

(Owja mam: ik heb m'n haar gemilimeterd tegen beter weten in.. Het maakt me RRRRRRRRRRR)