Sawadee.reismee.nl

De Suri Spreekt! Incl link naar foto's :P

Hello my earthly minions,

Ook namens mij welkom op het blog van 1 Suri (ondergetekende), 2 indootjes, 1 fly white guy en Thirza (na discussie over ‘Nedernaamse' wat perfect passend is maar de dame zelf onacceptabel vond, zonder zelf een betere suggestie aan te dragen ofc -> 'halfbloedje' wat moet ik daarmee? ;)) in Thailand, met backpacks. Ik zeg bewust niet 'al backpackend', want die backpacks proberen we altijd zo snel mogelijk kwijt te raken. Voor het keiharde lijden en afzien moet ik waarschijnlijk een keer met onze die-hard-Wouter mee (thx for borrowing the pack Wout, it is great!) ;)

Zoooo, bij deze dus even een update van de enige echte tropenpersoon uit de groep, yours truly natuurlijk. Inmiddels zijn we beland op onze derde dag in Thailand, en tot nu toe heb ik besloten dat dit een geweldig land is. Alles hier draait om eten en dat eten is gewoonweg fantastisch. Wat kun je als ras-Surinamer nog meer willen dan he? Oh ja, for the record: de natuur is mooi, de Thai zijn aardig, en de groep is ook okay natuurlijk (yadie, yada). Dat helpt allemaal een piepklein beetje bij het sfeergevoel ofcourse.. :P

Na gezellig op de avond voor vertrek om een uurtje of 22:00u mijn laptopje van een SSD te hebben voorzien en opnieuw te hebben geinstalleerd, filmpjes te hebben uitgezocht, 15GBmuziek te hebben uitgezocht etcwas ik er na een middernachtelijke inpaksessie helemaal klaar voor tegen 09:30u. Waar een blikje Red Bull en een lekker muziekje allemaal niet goed voor zijn he! Zeeeeer ruim op tijd voor het vliegtuig i.i.g (zelfs voor kieskeurigheid bij inchecken, uytgebreeeeeideten bij de Mac, tussentijds nog van Mac wisselen, shoppen etc etc), want stress van groepsgenoten etc etc :P

De reis met China Southern Airlines was.. interessant. Tijdens de film wordt je ongeveer om de 10 minuten onderbroken door de een of andere mededeling. Zo'n beetje bij elke trilling die het vliegtuig maakt. Die mededeling begint heel langdradig in het Chinees.. om daarna te vervolgen in heel langdradig Chinees.. of: wacht even.. na een keer of 3 kwamen we er achter dat dat 2e deel van de mededeling eigenlijk Engels moest voorstellen. Onverstaanbaar Engels. Aziatisch Engrish is er General Civilized English bij ;)
Ik kan me nog herinneren dat Wouter vertelde dat hij in China door een Chinees gestalkt werd die zijn Engelse uitspraak wilde oefenen... nou geloof me... dat is noodzakelijk. Als een Chinees je ooit dat verzoek doet, doe hem maar toch vooral ook de rest van de wereld een big favor: Help him!!

Anyway, direct na aankomst (ja het was zeer zonnig en behoorlijkheet) de omgeving van het Hostel verkennen. Over Hostel gesproken, dat was een heel schattig hosteltje vlak bij Khao San Road. Iets minder schattig was dat ze een 6e persoon - ene Loyd - bij ons in de kamer geboekt hadden. Dat bleek een alleenreizende Afro-Amerikaanse Londonaar, met een voorliefde voor laat in de kamer komen en snurken. Wakker was ie wel okay, alleen hebben we hem niet vaak wakker meegemaakt. Helaas voor onze trommelvliezen.
Uiteraard meteen voor de lunch een heerlijke Thaise maaltijd in een liev restaurantje, daarna kort slaapje, en vervolgens Khao San Road. Direct een massage meegepakt, zaaaalig. Over massage gesproken: ik zei elke dag massage. Ik bedoelde dus: elke dag massage. Ofwel, ik herhaal: elke dag massage, al 3 dagen lang voor 5 euri's per uur:D

Dag2: De bankok-biking-tour...weekend edition! (http://www.bankokbiking.com/) Uiteraard waren we maarliefst 15 minuten te vroeg - en uiteraard waren de andere Nederlanders er zelfs nog eerder. Dat allemaal ten koste van mijn ontbijt.. toch nog lijden en afzien.. ;)
Na een erg leuk fietstripje door Bankoken een eiland in de buurt van Bankok (details: zie de foto's) lekker Chinatown gepakt... en weer heerlijk gegeten.
Over dat fietstochtje: op het eiland hebben ze een soort 'snelweg' voor fietsers, bromfietsers en voetgangers. Het is maar 1-1,5m breed, compleet met afslagen, T-kruizingen, kruispunten, afritten.. en nog interessanter: een riool/sloot aan weerskanten, waar het +/- 2m boven ‘zweeft'; extra leuk als je ff niet oplet;)
We hebben daar per fietstaxi ook de lokale markt bezocht. 75% van dat marktje is.. eten.. waarvan +/- 50% klaargemaakte ready to eat hapjes! Helemaal in mijn element daar dus :P

Anyway, we zitten nu in Kanchanaburi en gaan de komende 3 dagen allemaal leuke dingen doen: Errawa watervallen, Floating Market en dan vanuit Ayyathuya op de nachttrein naar Chiang Mai.

Gezien ik nu alweer ruim een A4 heb getikt, dat op werk begint te lijken, en ik een reputatie als luie Surinamert laag te houden heb ga ik u weer spreken tot een volgende update mijn geliefde minions.

Begeleidende foto's @ http://picasaweb.google.nl/andygeerlings
240 stuks al, uiteraard niet voorzien van alle benodigde approvals van de gefotografeerde onderwerpen **hoest*Chanty*kuchkuch**, maar hey, ik moet toch wat om me ongeliefd te maken ;) Allemaal zelfs ook al bewerkt en voorzien van commentaar (= blog 2). En ook dat begint op werk te lijken, dus..

Gegroet! ;)
Uw Ndrw.

Reacties

Reacties

Catharina

Zeer professioneel geschreven Andy. Leuk ook. Ik heb je 240 foto's ook gekeken. Het ziet er echt te gek uit. Behalve die vieze larven foto's. Mijn kind amuseert zich .... duidelijk. wij vragen ons alleen af met wie ze de hele tijd zit te pingen/sms-en of zo iets... op veel foto's staat ze met haar mobieltje. hahahahaha we komen er wel achter. Have fun. xxxx

Irene

Nou Andy, dat belooft wat. Amper op pad en nu al 240 foto's. Maar goed dat jullie in beweging blijven met al dat eten. Ik kijk uit naar de volgende verslagen.
xxx Irene

Nad & Tjal

Heimwee!!! Te leuk, beleef het ook weer. Even vanuit het regenachtige NL, achter buro op mn werk, wegdromen en denken aan die goede Aziatische tijde.
We love it en inderaad met Wout of ons leer je pas echo wat backpacken is ;)

Caro

Hahha net of ik je an de telefoon heb Andy ik lach me kapot om je verhaal! Geniet nog ff dan geniet ik van jou leuke blog... groetjes van Wout and me

Wouter

Hey Andy,

Die massages zijn daar goed he... en idd erg goedkoop. Hier alleen nog een kleine tip... pas op voor massages met... eeh... tja hoe zal ik het zeggen... een happy ending... ;)

Woutje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!