Sawadee.reismee.nl

Kakkerlakkenverhaal Thirza en update Martin

Chantal michelle en ik sliepen op een kamer best een mooie kamer en een grote badkamer

Ik zag in de badkamer een douche putje wat bestaat uit 4 gaten in de grond en opeens moest ik denken aan een vrouwtje uit het bejaarden huis zij zei altijd tegen mij Thirza zet deze bak op mijn douche putje want anders komen er in de nacht beestjes uit mijn douche putje ...

Met dit in mijn achterhoofd dacht ik zal ik een doek over dat douche putje zetten ? .... Nee ....

Eerste avond was er nog niks aan de hand en de volgende ochtend was er ook niks aan de hand

De volgende avond dacht ik nou ik ga lekker in de avond douchen want morgen moeten we vroeg vroeg op !

De ochtend brak aan en chantal liep naar de douche en ik hoorde haar Gillen !! AHHH een KAKKERLAK !!

Dus wij kijken en indd een vieze kakkerlak op de grond! Toen ging chantal haar wc-tas pakken werd ze helemaal gek !! liep er een nog grotere KAKKERLAK over de badkamer muur echt zoo vies !! dus Michelle snel Martin halen onze redder J

Dus Martin loopt heel stoer onze badkamer in en ziet de kleinere kakkerlak op de grond en zegt nou nou zijn jullie daar nou bang voor .... dus ik schreeuwen KIJK LINKS BOVEN JE !! SPRINT DIE KAKKERLAK ZO NAAR martin toe EN SPRINGT OP HEM WAAAHH iedereen gillen echt jammer dat we het niet gefilmt hebben maar ik heb een foto van die grote kakkerlak !

Aanvullende informatie door de heer M. Manuel

Onderweg in de trein richting Chang Mai dwingt de verveling mij er toe om ook even een stukje over onze reis te vermelden..

Het is hier gewoon super!! Mooi land, lieve mensen (behalve die afzetters op hun ' floating market' ) , oude gebouwen, jungle, dieren, heerlijk eten en goed gezelschap..

Tot nu toe zijn we vooral in de stad geweest en nu zijn we dus op weg naar het Noorden waar het allemaal simply easy going schijnt te zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zin in heb.

Nog even over de rijkunsten van onze ex-chauffeur Stompy McStomp.. Die kerel z'n rechterhand was de helft korter dan normaal en zat zeker 180 graden gedraaid! Toch kreeg ie het voor elkaar om ons met 100 km per uur met alleen z'n elleboog door een haarspeldbocht te loodsen.. Applaus na elke bocht of kruising dus..

De omgeving rond onze trein ziet eruit alsof je midden in MASH beland bent (voor de ontwikkelde mensen onder ons en/of de ouderen). Ik mis alleen de HUEY helicopters.. Ik heb al hele mooie plaatjes kunnen schieten, al zeg ik het zelf. In Chang Mai gaan we ook weer op de actieve tour, dus ga er maar vanuit dat de kwaliteit alleen maar hoger wordt.

Nou ik denk dat alles wel een beetje vermeld is tot nu toe.. Ik laat het blog weer over aan onze digitaalverslaafden en ga weer genieten van al het moois om me heen.

Groeten aan jullie allen!!

Vervolg der verrichtingen door Dhr. M. Manuel vrijdag 9 maart

Onze tweede dag in Chiang Mai is een heerlijke dag.. Vanochtend uit ons ' door luizen bezeten' hostel vertrokken en ingechecken in hostel Smile. Ruimere kamers en ook weer voor een schijntje. Direct erna werden we door een open truck opgehaald voor onze kookcursus bij Baan Thai wat Thais huis betekent. Eerst gingen we naar de local market om onze ingredienten te halen wat al een beleving op zichzelf was. Ik begon met traditionele Paad Thai (noodles), gevolgd door springrolls. Daarna chicken in coconutmilk, Chiang Mai noodles en als toetje presenteerde ik overheerlijke fried banana met vanilleijs..

Resultaat: we konden nog amper lopen..

Terug gekomen bij ons hostel zijn we even gaan liggen en ja, dan komt je vermoeidheid er wel uit.

Onze dames Andy, Chantal en Thirza halen nu even hun wasgoed op en daarna vertrekken we naar de avondmarkt om onze aandenksels te halen en mogelijk even een overhemd te ritselen, want zondag gaan we de lokale gemeente bezoeken. Zondag vergaderen ze van 16-18 uur en dan kom je toch een beetje thuis..

Zin om jullie allen weer te zien, maar ook de neiging om te gaan dienen waar de behoefte groter is.. Chiang Mai calls ;)

Reacties

Reacties

Wouter

Hey hey hier ff een berichtje uit amsterdam. ONREIN! Hebben jullie martin toch wel 7 dagen in carantaine geplaatst naar die aanranding door een kakkerlak? Waarbij jullie martin met een lange stok iets te eten geven. :) Verder hou ik van hem...

Lijkt er op dat jullie het naar je zin hebben! Have fun!

Wouter

Catharina

Wat een verhaal met die kakkerlakken!
Leuk geschreven Thiz....maar één ding: neem GEEN kakkerlakken mee naar huis!!! Zelf niet een ini mini kakkerlakje....

O,ja... je weet het denk ik wel Thirz...ook geen luizen. Je mams heeft een luizenfobie he!!!!

Als je thuiskomt dan krijg je VOOR de deur een check...hoofd en bagage check op kakkerlakken en luizen.hahahahahha

xxxx Cath

Donnna

wuhauhauhauahauhauhauhauahuahauhau wat een verhalen!!!

Thirza

hahahah hoi mams en donna het was echt heftig hahahah maar mijn volgende verhaal is nog erger !! maar dat kan ik niet blogen hahahah xxxx LOve You

catharina

Het is niet gelukt met skype he!!! Nou...misschien morgen. Trusten dan maar. xxxx love you

Nelly/Dirk

Mooie enthousiaste verhalen - daar houden we van. Zijn heel benieuwd naar de bijbehorende plaatjes voorzover we ze nog niet tegengenkomen zijn. Enne... die kakkerlakken en luizen... die krijgen jullie er toch maar mooi gratis bij!!

Tjal & Nad

Leuk dat jullie daar naar de gemeente gaan/ inmiddels al zijn geweest :) Wij zijn daar ook geweest. En tja ook wij denken aan het dienen waar de behoefte groter is, niet verkeerd om in Thailand te beginnen, right ;)

Al een olifanten trektocht gemaakt? Wanneer komen jullie weer terug? Voor nu vooral blijven genieten en het is echt leuk om de verhalen te lezen.

Heel veel Groetjes en knuffels aan iedereen!

X

mitch

Heyy, net Chiang mai, vertrekken vanavond naar Phuket en komen 27e weer in Nederland.... Hebben geen tijd gehad op te.bloggen, te druk met shoppen Hahha tenminste die meiden en Andy...Mart en ik meer druk met massages, pedicure, manicure :)

Martin

voor foto's check de link in Andy zn verhaal

Tjal & Nad

Alle foto's van Andy al bekeken, we need more ;)
Ons foto boek South east Asia is af.
N-Joy

Martin

wacht maar tot ik mijn fotos in nl heb bewerkt.. Ga ook een mooi boek maken en ze zijn echt veel beter dan die van Andy ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!